សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា បច្ចុប្បន្នដើរតាមប្រព័ន្ធទីផ្សារបើកចំហ ហើយបានឃើញការរីកចម្រើនសេដ្ឋកិច្ចយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងទសវត្សរ៍ចុងក្រោយនេះ។ ប្រទេសកម្ពុជាមានផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបចំនួន ២៨.៥៤ ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០២២។ ប្រាក់ចំណូលសម្រាប់មនុស្សម្នាក់ ទោះបីកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សក៏ដោយ គឺមានកម្រិតទាបបើធៀបនឹងប្រទេសជិតខាងភាគច្រើន។ ឧស្សាហកម្មធំជាងគេពីររបស់កម្ពុជាគឺវាយនភណ្ឌ និងទេសចរណ៍ ខណៈពេលដែលសកម្មភាពកសិកម្មនៅតែជាប្រភពចំណូលចម្បងសម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជាជាច្រើនដែលរស់នៅក្នុងតំបន់ជនបទ។វិស័យសេវាកម្មត្រូវបានប្រមូលផ្តុំយ៉ាងខ្លាំងលើសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម និងសេវាកម្មដែលទាក់ទងនឹងការផ្តល់ម្ហូបអាហារ។ ថ្មីៗនេះ ប្រទេសកម្ពុជាបានរាយការណ៍ថា ប្រេងបម្រុង និងឧស្ម័នធម្មជាតិត្រូវបានរកឃើញនៅឆ្នេរសមុទ្រ។
នាពេលថ្មីៗនេះ គោលនយោបាយការបរទេសរបស់កម្ពុជាផ្តោតលើការបង្កើតព្រំដែនមិត្តភាពជាមួយប្រទេសជិតខាង ដូចជាប្រទេសថៃ និង វៀតណាម ក៏ដូចជាការរួមបញ្ចូលខ្លួនឯងទៅក្នុងប្រព័ន្ធពាណិជ្ជកម្មក្នុងតំបន់ (អាស៊ាន) និងសកល ។ ឧបសគ្គមួយចំនួនដែលប្រឈមមុខដោយសេដ្ឋកិច្ចដែលកំពុងរីកចម្រើននេះគឺតម្រូវការសម្រាប់ប្រព័ន្ធអប់រំល្អប្រសើរ និងកង្វះកម្លាំងពលកម្មជំនាញ។ ជាពិសេសនៅជនបទដែលមានភាពក្រីក្រ ដែលជួបបញ្ហាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធមូលដ្ឋានមិនគ្រប់គ្រាន់។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ កម្ពុជានៅតែបន្តទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគ ដោយសារតែប្រាក់ឈ្នួលទាប កម្លាំងពលកម្មច្រើន និង ការព្យាបាលមាន និងេះ ពន្ធអនុគ្រោះ។ នៅឆ្នាំ ២០០៧ ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបរបស់កម្ពុជាបានកើនឡើងប្រមាណ ១៨,៦%។
ការនាំចេញសម្លៀកបំពាក់បានកើនឡើងជិត ៨% ខណៈភ្ញៀវទេសចរកើនជិត ៣៥%។ ជាមួយនឹងការនាំចេញមានការថយចុះ កំណើន ឆ្នាំ២០០៨ ត្រូវបានជំរុញភាគច្រើនដោយការប្រើប្រាស់ និងការវិនិយោគ។ លំហូរនៃការវិនិយោគផ្ទាល់ពីបរទេស ឈានដល់៦០០ លានដុល្លារអាមេរិក (៨ ភាគរយនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប) ច្រើនជាងអ្វីដែលប្រទេសទទួលបាននៅក្នុងជំនួយផ្លូវការបន្តិច។ ការវិនិយោគក្នុងស្រុកដែលជំរុញភាគច្រើនដោយវិស័យឯកជនមានចំនួន២៣.៤ ភាគរយនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប។ កំណើននៃការនាំចេញ ជាពិសេសទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិក បានចាប់ផ្តើមធ្លាក់ចុះនៅចុងឆ្នាំ ២០០៧ អមដោយការប្រកួតប្រជែងដ៏តឹងរឹងពីប្រទេសវៀតណាម និងហានិភ័យដែលកំពុងកើតមាន (ការធ្លាក់ចុះនៃសេដ្ឋកិច្ចសហរដ្ឋអាមេរិក និងការលើកការការពារសុវត្ថិភាពលើការនាំចេញរបស់ប្រទេសចិន)។ ក្រុមហ៊ុនអាមេរិកគឺជាអ្នកវិនិយោគធំជាងគេទី 5 នៅកម្ពុជា ដែលមានការវិនិយោគជាង ១.២ពាន់លានដុល្លារក្នុងរយៈពេល ១៩៩៨-២០០៧ ។